in

Noroi, zapada, iar noroi… Tu cum iti intretii motocicleta pe timpul iernii?

Imi aduc aminte de iarna trecuta, pe vremea cand aveam Derbi-ul de 80cc, o iesire la padure cu ocazia primei fulguieli. Motocicleta pornita si incalzita bine vreo 30 minute dupa care la drum. In primii 2-3 km eram gheata, pantalonii si geaca erau inghtate pe mine ca in desenele cu Tom si Jerry, iar cagula neagra a devenit alba complet. Asta pana am intrat in padure si mi-am ales linia: tot inainte! Asadar in 10-20 de minute fierbea motorul, nu al motocicletei, ci eu! Drumul spre casa a fost unul cu acceleratia inghetata la jumate si iesirea din padure a fost una cu multe, multe cazaturi, mai ales atunci cand trebuie sa rulez in treapta 1 cu ambreajul patinat pana la refuz si acceleratia blocata.

Deci tu ce faci cu motocicleta iarna, mai ales daca ai una de cross/enduro? Daca o bagi in garaj si stai in casa la caldura… nu e prea bine! Sfatul meu este sa te inarmezi cu u

n echipament de iarna si cateva produse pentru ca iesirile de iarna sa nu devina un chin! Asadar apelam la Motonetro.ro!

In primul rand, verifica lichidul de racire.  Bel-Ray Moto Chill Racing Coolant face fata cu brio gerului, punctul sau de inghet fiind la -59 grade Celsius! Totodata punctul de fierbere ridicat, la 188 grade Cesius va asigura ca motorul este in conditii de siguranta depline! Protejaza impotriva coroziunii si imbunatateste durata de viata a sistemulul de racire, inclusiv a componentelor din aluminiu sau magneziu. Cel mai performant lichid de racire – potrivit pentru cele mai exigente conditii de curse. A nu se dilua, este gata de folosire.

In conditiile aspre ale iernii, nu trebuie sa-ti neglijezi lantul si pinioanele, noroiul nu iarta, mai ales atunci cad si ingheata pe lant. Deci Bel-Ray Super Clean Chain Lube este alegerea perfecta. L-am testat un sezon intreg, iar performantele sale au fost exact asa cum scrie in pliant. Fie ca am avut lant cu O-Ring sau lant standard, spray-ul statea pe lant indiferent de situatie. Modul de aplicare este unul simplu: agitati bine spray-ul si aplicati pe lant. Lantul este lubrifiat cand devine alb complet. Acordati-i 10-15 minute pentru a se “odihni” si puteti pleca la drum. Vorba fie intre noi, eu am aplicat si am plecat, iar de pe lant tot nu sarea nimic. La spalarea motocicletei am avut si surpriza de a vedea ca lantul meu tot alb a ramas. Este recomandat atat pentru lanturile fara garnituri, cat si pentru cele cu “O”, “X” sau “Z” ring ale motocicletelor de strada, off-road sau de curse.

[adrotate banner=”12″]

Inainte                                  Pe traseu                        Dupa

Impotriva cablurilor inghetate este recomandat ca inainte de plecare sa lubrifiati bine camasa acestora, dar si manetele de frana/ambreaj precum si acceleratia. Lucru pe care il puteti face si cu spray-ul prezentat mai sus, dar totusi parca Bel-Ray 6 in 1 se incadreaza mai bine in aceasta categorie. Bel-Ray 6 in 1 este un spray multifunctional ce contine aditivi anti-uzura si creaza o pelicula rezistenta ce penetreaza si lubrifiaza. Bel-Ray 6 in 1 curata in timp ce lubrifiaza, protejaza impotriva ruginii si coroziunii, inlatura apa si reduce frecarea. Bel-Ray 6 in 1 nu afecteaza contactele electrice, vinilinul, lemnul sau vopseaua. Testat!

Avem si alternativa pentru cei care nu sunt asa de viteji si pun motocicleta la hibernat in timpul iernii. Incepem cu o spalare a motocicletei bine de tot! Verificam lichidul de racire pentru a nu avea surpriza ca in primavara radiatorul sa fie crapat sau mai grav, chiulasa fisurata. Ne ocupam apoi de filtrul de aer, curatat bine cu Bel-Ray Foam Filter Cleaner & Degreaser apoi imbibat cu Bel-Ray Foam Filter Oil Spray. Filtrul de aer fiind curatat ne mai ramane carburatorul. Lucru simplu si usor cu Bel-Ray Brake & Contact Cleaner. Spray testat, curata chiar si uleiul depus din power-valve. In excursia la Arieseni, fara el, trebuia sa apelam la o masina pentru a ajuge acasa, datorita carburatoarelor infundate, asa se intampla cand pui benzina in bidon murdar. In carburator nu lasati benzina, goliti-l complet. Pentru rezervoarele din metal, un lucru este sigur: plin ochi cu benzina pentru a nu ruginii, iar daca rezervorul este de plastic, goliti-l. Ulimul pas este lubrifierea “incheieturilor” motocicletei, lant, cabluri etc.