
Ce ne sare in ochi pentru prima data sunt noile jante Excel, de data aceasta argintii. Stim ca au ridicat multe semne de intrebare si lumea intreba “de ce nu negre ca si in anii precedenti?” Noi avem raspunsul direct de la producator: “Am ales noile jante Excel pentru ca sunt mult mai durabile si totodata mult mai usoare. In acelasi timp, ofera si motocicletei un design deosebit.”
Am asteptat cu nerabdare ziua testului propriu zis si mai ales sa vedem cum se comporta noua suspensie Sachs ce este acum cu 5mm mai lunga, iar in interior gasim un nou ulei, special creat de Liqui Moly pentru a reduce incalzirea si frecarea in furca.
Urcandu-ne pe motocicleta, am observat si noul bord. El beneficiaza de un design aparte, iar pe langa functiile precedente acum are in plus si un voltmetru ce ne indica permanent incarcarea bateriei. “Este foarte important sa avem sub control bateria, mai ales ca pentru Xtrainer nu exista kickstarter.”
Sa revenim la suspensie. Dupa un tur pe circuitul amenajat pentru test, am revenit la mecanicii lui Jonny Aubert si Steve Holocmbe… da, aveam la disponizitie intreaga echipa de uzina! Dupa o scurta discutie despre cum simt suspensia si cum as vrea sa fie, mecanicii au stiut ce au de facut si mi-au dat inapoi o motocicleta diferita. Suspensiile noilor 300RR se comporta exemplar! Pe sectiunile de viteza sunt impecabile, iar in sectiunile tehnice sunt cu mult mai bune decat modelul precedent! Cu siguranta modelul racing o sa fie ceva foarte, foarte bun!
La fel cum si in anii precedenti modeul 300RR ne-a obisnuit cu acel cuplu in ture joase, cu un motor foarte liniar si cu o putere foarte bine dozata, noul 300RR, acum si cu pompa de injectie pentru ulei, este parca mult mai agil; chiar daca esti intr-o treapta de viteza superioara, motorul nu se balbaie, iar in nicio secunda ajunge in turele corespunzatoare si te scoate din incurcatura.
Ne-am urcat si pe 4t, de la 350cc pana la 490cc. Ce sa spunem, 350RR de la Beta iti da impresia ca inca esti pe un 2t, poate putin mai greu, dar nu are acea frana de motor cum este intalnita la motocicletele in 4t, ceea ce mie mi-a placut foarte mult. Putere de jos pana in turele inalte, foarte controlabila, iar acceleratia cu un singur cablu foarte, foarte usor de controlat. Acelasi lucru il putem spune si de 490RR, dar locul lui cred ca ar fi pe un circuit de supermoto sau la rally raid… pur si simplu nu putem sa merg cu el in ture inalte pentru ca deja era prea mult pentru mine!
Am lasat pe final Beta Xtrainer, o motocicleta care ne-a pus bine pe ganduri: ca sa fie? 300RR sau Xtrainer. Alegerea va spun sigur ca o sa fie una grea. Motocileta se comporta atat pe portiunile de viteza cat si pe cele tehnice extrem de bine! Cuplu, putere in turele inalte, tot ce ai vrea de la un motor in 2t. Sa nu vorbim de faptul ca motocicleta se simte atat de usoara incat ai vrea sa incerci unele trick-uri de care numai Jarvis este stapan. Important este sa inveti cutia de viteze, care este diferita fata de Beta 300RR.






