VARG a fost creată cu un scop clar, acela de a demonstra că tehnologia electrică este superioară combustibilului, depășind performanțele tuturor modelelor de motociclete de motocross tradiționale.
Este mai puternică, este ușoară și are o inerție a motorului mai scăzută decât orice altă motocicletă pe combustibil. Datorită manevrabilității de excepție, veți experimenta condusul așa cum nu ați mai făcut-o până acum.
Probabil cele mai tari senzații pe care le poți cumpăra. Și nu face zgomot, ceea ce înseamnă că o poți conduce aproape oriunde, oricând.
Motorul, unitatea de control a vehiculului, invertorul și bateria – toate au fost dezvoltate de echipa noastră de specialiști în dispozitive electrice de mare putere. Aceștia au colaborat cu inginerii noștri, combinând experiența vastă acumulată în domeniul producției de motociclete și motocross pentru a integra sistemul de propulsie într-un șasiu pe măsura puterii revoluționare. Echipa noastră a reușit acest lucru printr-un proces care s-a concentrat pe stabilirea de noi standarde, cu scopul de a inova și a îmbunătăți funcționarea și performanțele. Câteva dintre aceste îmbunătățiri sunt acum în curs de brevetare.
Mai jos sunt expuse numeroasele beneficii pe care le oferă VARG comparativ cu motocicletele tradiționale pe combustibil.
BENEFICIILE STARK VARG
Ce motocicletă vrei sa conduci? O bestie de 450cc în patru timpi? O motocicletă agilă de 125cc în doi timpi sau ceva mai domol?
Stark VARG este cea mai avansată și versatilă motocicletă de motocross din lume. Poți modifica instantaneu modul de condus, adaptând și personalizând perfect motocicleta pentru orice tip de circuit și stil de condus. În aplicația Stark VARG poți crea până la 100 de moduri de condus, dintre care cinci pot fi instalate activ pe motocicletă în orice moment.
Crezi că îți va fi de ajuns? Cu 30% mai multă putere decât o motocicletă tradițională cu motor de 450cc în patru timpi, Stark VARG oferă performanță de top de 80 de cai putere, prin intermediul unui sistem de propulsie care generează 9 cai putere per kg. În plus, ai un cuplu uimitor de 938 Nm pe roata din spate.
Vrei să poți ajusta instantaneu modul de condus? Reglează setările exacte pentru curba de putere, frâna de motor, controlul tracțiunii și volanta virtuală în curs de brevetare din aplicația Stark VARG: un instrument extrem de util și intuitiv disponibil direct pe ecran sau pe telefonul tău iOS sau Android, care îți permite să controlezi complet motocicleta și modul de condus.
AUTONOMIE STARK VARG
Motocicleta Stark VARG poate parcurge o distanță similară cu cea acoperită de un motor de 450cc cu un rezervor plin de combustibil, dar fără a polua mediul înconjurător, având o capacitate a bateriei de 6 kWh. Reîncărcarea completă durează între 1 și 2 ore, în funcție de priza de alimentare și de încărcător. O motocicletă Stark VARG încărcată complet poate finaliza un circuit MXGP sau îți permite să te bucuri de până la 6 ore de condus lejer pe teren accidentat.
Designul de ultimă generație „flying V” al bateriei Stark VARG include carcasa ușoară din magneziu cu structură de tip „honeycomb”, aflată în curs de brevetare, care conectează fiecare celulă direct la carcasă. Conductivitatea ridicată către carcasa de răcire cu aer asigură o temperatură a bateriei constantă și uniformă, fără greutatea suplimentară a sistemelor de răcire cu apă sau vapori.
Sistemul de baterii cu cea mai mare densitate energetică din lume. Arhitectura „honeycomb” a carcasei bateriei asigură o structură extrem de puternică, ușoară și compactă, contribuind la manevrarea fără probleme a VARG.
Ai libertatea de a călători oriunde și oricând cu motocicleta aproape complet silențioasă Stark VARG. Conectează-te cu natura și bucură-te de peisaje în timp ce călătorești în zone în care nu-ți imaginai că vei ajunge.
MANEVRARE INCREDIBILA
Stark VARG este ușoară, având o greutate de numai 110 kg complet încărcată. Sistemul de propulsie electric are doar o fracțiune din inerția unui motor pe combustibil, un beneficiu important care îți oferă o senzație de plutire atunci când conduci.
Folosind carcasa motorului ca piesă structurală, am reușit să dezvoltăm un cadru cu aproape 50% mai ușor decât al competitorilor, încă cu o putere similară sau chiar mai mare și flexibilitate optimizată.
Motorul electric cu manșon din fibră de carbon generează o fracțiune din inerția unei motociclete cu motor în patru sau chiar doi timpi. Ceea ce se traduce prin greutate redusă, agilitate și manevrabilitate unice.
Comparația cu cele mai bune: Am testat și am analizat cu multă atenție cele mai bune motociclete de motocross actuale. Această metodă ne-a permis să construim un șasiu chiar și mai bun, care oferă valori ideale de flexibilitate verticală, laterală și torsională, pentru o experiență de condus stabilă, previzibilă și confortabilă.
Suspensia Kayaba: Mulțumită parteneriatului cu Kayaba și Technical Touch, suspensia pentru Stark VARG a fost dezvoltată cu o cursă de 310 mm atât pentru furcile frontale, cât și pentru amortizorul spate. Curba de progresie a transmisiei standard este optimizată pentru confort și stabilitate, maximizând, în același timp, tracțiunea. Motocicliștii pot alege una dintre cele șapte setări diferite disponibile din fabrică, într-o marjă de greutate de 5 kg. Acest lucru înseamnă că îți poți alege o suspensie adaptată greutății și abilităților tale.
INTRETINERE STARK VARG
Motorul aproape complet silențios al Stark VARG îți permite să conduci oriunde, oricând. Reinventează traseele off-road și descoperă locuri pe care nici nu ți le-ai imaginat.
Mai sigur pentru mediul înconjurător și mai ușor de întreținut: Cu zero emisii și fără filtre de schimbat, întreținerea Stark VARG este extrem de simplă. Poți avea grijă de ea la fel de ușor ca de o bicicletă.
Mai ieftină și mai puțin timp irosit: Fără combustibil, mai puține piese de schimb, mai puțin timp irosit întreținând motocicleta, mai mult timp să te plimbi.
MOTOR CU MANȘON DIN FIBRĂ DE CARBON ȘI INVERTOR
Stark VARG are cel mai puternic motor din punct de vedere al raportului putere-greutate dintre toate motocicletele de motocross produse. Dezvoltat și fabricat în Europa, motorul nostru cu manșon din fibră de carbon funcționează la o tensiune nominală de 360, producând 80 de cai putere sau 9 cai putere per kilogram. De asemenea, oferă un cuplu incredibil de 275 Nm pe arborele intermediar și 938 Nm pe roata din spate. Este creat și optimizat pentru a utiliza peste 95% din eficiență pentru aproape întreg domeniul de putere și beneficiază de o carcasă de aluminiu răcită cu apă care funcționează ca parte structurală a șasiului. Și invertorul este integrat în carcasa motorului, pentru a reduce masa și a simplifica procesul de răcire.
Caracteristici:
• Stark Future a inventat cel mai mic invertor din lume pentru domeniile de putere între 50 – 100 kW, tehnologia utilizată fiind în curs de brevetare.
• Carcasă a motorului cu răcire cu apă integrată în cadrul structural, pentru a reduce greutatea și volumul.
• Putere avansată a procesorului pentru algoritmi, pentru fiabilitate și siguranță.
• Cu 60% mai multă putere maximă decât un motor de 450cc. 80 de cai putere și cuplu de 938 Nm pe roata din spate.
• Cel mai bun raport putere-greutate din industria moto.
• Motorul cântărește doar 9 kg.
BATERIE
Bateria Stark VARG de 6 kWh are o capacitate echivalentă cu cea a unui rezervor plin de combustibil pe un motor de 450cc. Permite până la 6 ore de condus pe un traseu ușor sau finalizarea unui circuit complet la intensitate MXGP și se reîncarcă complet în 1-2 ore, în funcție de încărcător și priza de alimentare. Folosind o carcasă ușoară din magneziu de tip „honeycomb”, în curs de brevetare, conceptul inovator „flying V” conectează fiecare celulă direct la carcasă, asigurând răcirea eficientă și un raport putere-greutate unic în lumea motocicletelor.
Caracteristici:
• Carcasă din magneziu cu răcire cu aer.
• Structură tip „honeycomb” în curs de brevetare.
• Suporturi de celule tip „slippery fingers”.
• Sistem de eliberare a presiunii în curs de brevetare. Acesta asigură impermeabilitate conform standardului IP69K.
• Schema Flying V asigură optimizarea centrului de greutate și manevrabilitate de excepție.
• Distanța acoperită este similară cu cea a unei motociclete de 450cc pe combustibil, cu rezervorul plin. Poți finaliza cu ușurință un circuit complet MXGP sau te poți bucura de peste 6 ore de condus lejer pe teren accidentat.
• Reîncărcare completă în 1-2 ore, în funcție de încărcător și priză.
ȘASIU
În faza de dezvoltare, am testat și am analizat cu multă atenție cele mai bune motociclete de motocross actuale. Această metodă ne-a permis să construim un șasiu care oferă valori ideale de flexibilitate verticală, laterală și torsională, pentru o experiență de condus previzibilă, stabilă și confortabilă. Centrul de greutate al motocicletei Stark VARG este jos și optimizat, foarte aproape de partea inferioară a piciorului motociclistului. Datorită centrului de greutate apropiat de motociclist, vei resimți o greutate mai mică.
Distribuția optimizată a greutății asigură agilitate și o senzație de plutire atunci când conduci. Datorită ideilor și experienței inginerilor și proiectanților noștri, precum și contribuției cunoscutului designer de motociclete Tony Foale, echipa noastră a reușit să producă o structură tubulară din oțel crom-molibden extrem de ușoară. Fără a face compromisuri în ceea ce privește flexibilitatea și puterea, Stark VARG dispune de cel mai ușor cadru de motocross din lume: mai puțin de 6 kg pe cântar.
Caracteristici:
• Stark VARG are cel mai ușor cadru de motocross din lume.
• Rama auxiliară din aluminiu este construită din țevi tubulare și conexiuni forjate, pentru a oferi cea mai bună combinație între greutate, putere și rezistență.
• Mânerele integrate forjate și prelucrate consolidează ansamblul și oferă o prindere confortabilă și practică pentru ridicarea și poziționarea motocicletei.
• Suportul de legătură montat în partea mediană pe furcă asigură o gardă la sol cu 60 mm în plus comparativ cu competitorii.
• Tehnicile avansate de prelucrare a aluminiului folosit la construcția furcii scad și mai mult greutatea în comparație cu modelele concurenților.
• Ramă auxiliară frontală din fibră de carbon maschează ansamblul spoilerului și unitatea pentru șa, oferind o formă aerodinamică fără flexibilitate inutilă. Aceasta servește, de asemenea, ca pâlnie pentru a direcționa fluxul de aer către baterie, motor și radiatorul amplasat sub șa.
• Cleme triple 7075 T6 forjate și prelucrate la CNC, cu un raport greutate-putere excelent și caracteristici de flexibilitate optimizate.
SUSPENSIE
Mulțumită parteneriatului cu Kayaba și Technical Touch, suspensia pentru Stark VARG a fost dezvoltată cu o cursă de 310 mm atât pentru furcile frontale, cât și pentru amortizorul spate. Curba de progresie a transmisiei este optimizată pentru confort și stabilitate, îmbunătățind, în același timp, tracțiunea. Motocicliștii pot alege una dintre cele 7 setări diferite disponibile din fabrică, într-o marjă de greutate de 5 kg. Acest lucru înseamnă că îți poți alege o suspensie adaptată greutății și abilităților tale, iar noi îți vom livra motocicleta perfectă pentru greutatea și stilul tău de condus. Suspensia recomandată în funcție de greutate presupune că ești un motociclist cu abilității medii pe pista de motocross. Dacă îți place să conduci cu viteză mare, alege cu o treaptă mai sus. În cazul în care conduci Enduro/Offroad, îți recomandăm să alegi cu o treaptă mai jos. Montajul specific al transmisiei VARG oferă pilotului avantajul extraordinar al unei gărzi la sol mai mari cu 60mm.
Caracteristici:
• Furci frontale KAYABA și Technical Touch cu cursă de 310 mm cu casetă închisă și sistem de amortizare AOS.
• Tuburi exterioare ușoare cu înveliș Kashima și tuburi interioare cu înveliș niCr pentru fricțiune minimă și rezistență la uzură maximă.
• Amortizor spate de 50 mm cu tijă de 16 mm cu înveliș niCr, pentru aceeași eficiență la fricțiune și durabilitate ridicată.
• Curba de progresie a transmisiei este optimizată pentru confort și stabilitate, îmbunătățind, în același timp, tracțiunea.
• Regulator triplu cu compresie scăzută și sistem de revenire. Cursă de suspensie de 310 mm și în spate, pentru o senzație de echilibru.
DESIGN ȘI CAROSERIE
Datorită faptului că nu mai avem nevoie de componente precum radiatorul frontal și eșapamentul, am reușit să perfecționăm ergonomia motocicletei Stark VARG. Conceptul și designul caroseriei asigură manevrabilitate și control de excepție, astfel încât să te poți plimba mai mult cu mai puțin efort.
Definiția limbajului nostru de design este „Performance, human art”. Prin „Performance” („Performanță”) înțelegem un design autentic bazat pe o tehnologie vizibil optimizată. Human art („Arta umană”), ambiția noastră de a crea o formă robustă naturală, organică, este definită de conceptul „muscle, tension and flow” („mușchi, elasticitate și fluiditate”). Ne-am propus să creăm o motocicletă VARG care să fie rapidă, dar și atractivă în același timp.
• Limbaj de design definit ca „Performance, human art”.
• Eliminarea radiatoarelor frontale și eșapamentului.
• Ergonomie optimizată — cizelată până la perfecțiune.
• Manevrare și control mai bune, mai mult timp de condus cu mai puțin efort.
• Model hexagonal în interiorul caroseriei, economisind 15% în greutate.
• Caroseria se scoate rapid, cinci șuruburi care pot fi demontate în mai puțin de un minut — pentru o curățare detaliată.
• Logoul „Stark Future” din aur de 24 de karate, montat în secțiunea superioară din fibră de carbon, simbolizează mentalitatea de tip „circuit complet” adoptată de companie, precum și dorința de a deveni numărul 1.
ECRAN, TELEFON ȘI APLICAȚIE STARK VARG
Cu aplicația Stark VARG, te poți bucura de o experiență de condus 100% personalizabilă. Ecranul unic al Stark VARG este un telefon cu Android, impermeabil și rezistent la șocuri, „Telefonul Stark VARG”. Când este fixat în suport se încarcă și comunică wireless, având rolul exclusiv de ecran al motocicletei, iar când este scos din suport funcționează ca un smartphone, prin simpla apăsare a unui buton.
Din aplicația Stark VARG poți ajusta curba de putere, frâna de motor și efectul volantei virtuale, precum și controlul tracțiunii. Poți crea până la 100 de moduri de condus diferite, dintre care poți alege cinci care să fie disponibile în mod activ pe motocicletă în același timp. Comută instant între cele cinci moduri prin simpla apăsare a unui buton de pe ghidon. Personalizează modurile de condus și te poți bucura de experiența unui motor de 125cc în 2 timpi, a unui motor de 450cc în 4 timpi sau oricare altă variantă intermediară.
Caracteristici:
• Aplicația Stark VARG este disponibilă pe telefonul Stark VARG sau pe orice dispozitiv cu Android sau iOS.
• Poți transfera cu ușurință informații de pe telefonul Stark VARG pe orice smartphone și poți actualiza modurile de condus sau analiza datele despre traseul parcurs. Sunt incluse date precum durata unui tur, hărți, viteză, forța gravitațională, timpul de conectare și consumul de energie.
• Poți împărtăși trasee sau moduri de condus cu prietenii.
• Verifică nivelul bateriei motocicletei afișat pe ecran și vizualizează o estimare a distanței în funcție de stilul tău de condus.
• Moduri de condus personalizate: Descurcă-te de orice situație cu ajutorul celor peste 100 de configurații personalizate ale motocicletei, care îți vor permite să ajustezi curba de putere, frâna de motor, controlul tracțiunii și efectul volantei virtuale în funcție de teren și de condițiile existente.
• Conexiune la internet: Utilizatorii premium vor primi o cartelă SIM care le va permite să rămână conectați 24/7 în peste 150 de țări și chiar să folosească telefonul Stark VARG ca dispozitiv personal.
• Afișarea navigației: Profită la maxim de aventurile tale folosind sugestiile de trasee oferite de sistemul inteligent de navigație GPS. O resursă esențială pentru explorarea traseelor necunoscute.
• Cronometru tur: Forțează-ți limitele cu cronometrul nostru pentru tur activat prin GPS, care îți permite să urmărești timpii de tur pe orice circuit.
Toate caracteristicile de mai sus sunt disponibile cu abonamentul nostru premium. Anumite caracteristici, precum conexiunea la internet 24/7, numărul de moduri de condus, capacitatea de reglare și navigația sunt limitate dacă alegi planul gratuit. Toate planurile primesc automat cele mai recente actualizări ale software-ului iar clienții noi primesc o lună gratis de testare a planului premium. Planul poate fi selectat sau actualizat în aplicația Stark VARG.
ROȚI FORJATE ȘI PRELUCRATE LA CNC
Butuci de roată 6082 T6 din aluminiu prelucrați la CNC pentru durabilitate superioară și greutate redusă. Spițele au fost confecționate din oțel de cea mai mare calitate. Jantele 7050 T6 din aluminiu aerodinamice completează ansamblul.
Caracteristici:
• Butuci 6082 T6 forjați și prelucrați la CNC.
• Spițe din oțel de cea mai înaltă calitate.
• Jante 7050 T6 din aluminiu aerodinamice.
FRÂNE DE TOP ÎN INDUSTRIE
Producătorul de frâne Galfer, lider în domeniu, oferă discuri față și spate de 260 mm și 220 mm, cu presiune aplicată de sistemul hidraulic Brembo.
LANȚ ȘI PINIOANE
Lanțul 520 cu inele RK MXU UW Gold este extrem de puternic, îngust, ușor și cu cea mai bună rezistență la tracțiune de pe piață. O alegere populară printre echipele din campionatele MXGP și FIM Hard Enduro. Aceeași soluție de etanșare este folosită și la categoria Moto3™ din MotoGP™; construcția permite cu 5% mai puțină fricțiune în comparație cu un lanț fără inele și, în consecință, o distanță mai lungă și performanță superioară. Inelele optimizate din cauciuc reduc vibrația lanțului și elimină fricțiunea plăcii.
Pinionul din spate este prelucrat din aluminiu 7075 T6 din Germania, oferind cea mai bună rezistență la uzură din această gamă de produse. Pinionul din față este forjat din oțel călit, pentru a asigura o durată de funcționare similară.
GHIDON ȘI MANSOANE
Ghidonul din aluminiu 7075 T6 cu diametrul de 28,6 mm este dotat cu priză din cauciuc moale.
ÎNCĂRCĂTOR
Încărcătorul Stark VARG este inclus în prețul motocicletei. Este livrat cu un ștecher care se potrivește la prizele standard. Pentru anumite piețe, includem adaptor. Cu o putere de încărcare de 3,3 kW, încarcă complet bateria motocicletei în mai puțin de 2 ore.
DISPOZITIV DE REGLARE A LANȚULUI ȘI AX SPATE
Axul spate și furca Stark VARG sunt prevăzute cu două caracteristici incredibile. În primul rând, un dispozitiv avansat de reglare a lanțului, pentru o ajustare a lanțului precisă și exactă. Furca are un sistem integrat care include un arc și un arbore, astfel că la fiecare rotire la 90 de grade se va auzi un clic în partea din spate a motocicletei; folosind o șurubelniță hexagonală poți întoarce cu ușurință același număr de clicuri pe fiecare parte și alinia perfect roata cu tensiunea optimă a lanțului.
Îndepărtându-ne clar de metoda tradițională de a realiza lucrurile, am decis să trecem la următorul nivel cu un ax spate integrat, mult mai curat, care elimină nevoia de a avea o piuliță proeminentă de 15 mm, care se poate agăța în șanțuri, murdărie sau pietre și poate avea impact asupra experienței de condus și manevrabilității.
• Dispozitiv de reglare a lanțului cu clic, care permite ajustarea fără probleme a lanțului. Nu mai este nevoie să folosești două chei, este suficientă o șurubelniță hexagonală.
• Eliminarea piuliței de pe axul spate reduce riscul ca motocicleta să rămână blocată în șanțuri.
PLACĂ ANTIDERAPANTĂ REVOLUȚIONARĂ
Placa antiderapantă ușoară revoluționară este realizată din spumă cu densitate mică pentru o absorbție mare a impactului. Placa antiderapantă acționează ca scut pentru sistemul de propulsie, protejând, în același timp, motociclistul.
La aterizările dure, spuma de absorbție a impactului reduce drastic impactul asupra gleznelor motociclistului comparativ cu un cadru tradițional, deoarece spuma absoarbe impactul, în timp ce cadrul tradițional rămâne rigid.
Placa antiderapantă „plutitoare” în curs de brevetare permite și reducerea greutății, eliminând nevoia de un cadru mai jos.
ANVELOPELE PIRELLI MX32
Anvelopele care au câștigat Campionatul Mondial MXGP: Pirelli Scorpion MX32. Cu 110/90-19 pe roata din spate și 80/100-21 pe roata din față.
CELE MAI UȘOARE SUPORTURI DE PICIOARE – SCARITA DIN LUME
Suporturile de picioare au fost turnate și prelucrate dintr-un oțel inoxidabil special: un material care nu ruginește, care are cu 40% mai multă elasticitate decât titanul sau oțelul crom-molibden. Acesta ne-a permis să producem un suport de picior mai ușor decât cel din titan folosit momentan pe piață și în curse, dar cu 20% mai rezistent decât produsele de referință de pe piața OEM. Designul suportului de picior este un exemplu clar al modului în care am adus noi provocări în industrie și am îmbunătățit experiența de condus.