După aproximativ 8.000 de kilometri, cea mai solicitantă ediție saudită a Raliului Dakar se va încheia pe 19 ianuarie, în Yanbu. Cu două etape din totalul de 12 rămase de parcurs, sătmăreanul Emanuel Gyenes ocupă locul 10 în clasamentul piloților privați și locul 22 la general, chiar dacă concurează fără sprijinul unei echipe de asistență tehnică.
La ieșirea din Empty Quarter, deșertul Rub’ al Khali, unul dintre cele mai puțin explorate locuri de pe Terra și locul unde organizatorii raliului au decis să testeze o probă de 48h cu oprire pe timpul nopții, Mani se afla pe locul 25 în clasamentul general. Pe 13 ianuarie, în ziua de pauză din Riyadh, a schimbat setările suspensiilor, pregătindu-se pentru a doua săptămână și a avut un ritm foarte bun în etapa a șaptea. Aceasta a fost cea mai lungă zi din raliu, cu un total de 874 kilometri, dintre care 483 kilometri de probă specială. Drumul din capitala Arabiei Saudite către nord, unde pe 16 ianuarie s-a ajuns în AlUla, a fost presărat cu probe speciale care i-au stors de energie pe concurenții de la moto. A fost un traseu extrem de variat care a inclus sute de kilometri prin zone cu nisip fin și piatră ascunsă, văi cu pietriș și mult praf, canioane, dune mari, dune sparte, iarba cămilei, râuri secate și platouri extrem de rapide. Navigația a fost dificilă în fiecare zi din această a doua săptămână de raliu și, potrivit organizatorilor, va fi complicată până la ultimul kilometru de probă specială din Dakar 2024.
Emanuel Gyenes (#34, Autonet Motorcycle Team): „Din păcate, săptămâna a început cu dispariția colegului de la Original, Carles Falcon, care a suferit o accidentare foarte dură în a doua etapă a raliului și fusese transportat în Spania.
Ultimele două zile au fost foarte solicitante fizic și cu mult praf. Într-o secțiune din etapa a noua, a fost atât de mult praf, încât a trebuit să ies un pic din traseu să văd pe unde merg. Din păcate, am ratat un waypoint care avea o rază mică de activare și a trebuit să mă întorc să-l marchez. Cred că am pierdut 5 minute din cauza aceasta. Mai sunt două etape până la podiumul de sosire și voi încerca să fiu prudent, pentru că și din AlUla către Yanbu vom avea foarte multă piatră și vom rula mult în canioane“.
Pe 18 ianuarie se concurează în etapa a 11-a, AlUla – Yanbu, concurenții urmând să ajungă în bivuacul de pe malul Mării Roșii după un total de 529 kilometri, din care 420 kilometri de probă specială. Vineri se va concura în ultima probă specială, de 175 kilometri, care nu se anunță extrem de dificilă, dar care nu va avea o navigație simplă și îi va încurca un pic pe concurenții din top 30, pentru că startul se va da în ordine inversă și vor fi nevoiți să meargă în foarte multe urme.
Podiumul de sosire va fi transmis live pe conturile de social media ale Raliului Dakar, începând cu 11:15 (ora României).
Mani Gyenes va reveni în România, duminică, 21 ianuarie, ora 13.30, cu o cursă de la Paris.