in

Dezna – Vascau – spre Arieseni. Hard Enduro cat ziua de lunga!

[adrotate banner=”12″]

Trebuie neaparat sa postez ceva despre ultima iesire „mai adevarata” ca sa zic asa… 1. pentru ca sar baietii pe mine de ce nu uploadez pozele si filmarile, 2. sa nu pierd sirul evenimentelor care multe au mai fost!


Incepe cu o zi inainte, telefon de la Luci, maine directia Arieseni. Pregatiri, cumparat benzina, verificat una alta pe la motor si inarmarea cu produsele Bel-Ray. Nu a lipsit spray-ul de lant Bel-Ray Super Clean Chain Lube caruia i-am gasit inca o intrebuintare, asta in lipsa Bel-Ray 6 in 1 care cu siguranta facea fata situatiei cu brio! Nu mai vorbesc de Bel-Ray Brake & Contact Cleaner pe care daca-l uitam acasa ramaneam in munti si atunci era necesar sa sunam dupa asistenta.

Vine si sambata dimineata, ora 7 suna telefonul… inchid repede sa mai trag un pui de somn pana la si jumatate, nu de alta dar cu o zi inainte am tras si o fuga pana la granita cu Ungaria pentru a lua niste piese pentru batranul Renault 11 1.6 GTD si ora de somn fiind undeva la 4:30 – 5:00 dimineata. Primul lucru ce l-am facut a fost sa fac amestecul de benzina si ulei. Rapid iau bidonul Bel-Ray H1-R Racing 100% Synthetic Ester 2T Engine Oil si fac un amesc asa cum scrie la carte. De notat: „cartea” e atasata de bidon, fiind singurul ulei care l-am folosit pana acum unde scrie clar ce si cum in vreo 10 limbi. Deci benzina este pregatita, trec la pasul 2. Lantul. Se ia una bucata spray Bel-Ray Super Clean Chain Lube se porneste motocicleta, cu roata spate sa fie libera pentru a se putea invartii in gol si se aplica pana lantul devine alb. Undeva la 4 revolutii este indeajuns. Aici iar e bine de notat: spray-ul asta nu sare de pe lant! Chiar dupa aplicare! Ca lucrurile sa meaga unse, am lasat lantul rasfatat cu Bel-Ray sa se odihneasca 15 minute pentru ca spray-ul sa patrunda si sa se lipeasca de lant.

Pasul 3. Bagajele sus pe motocicleta, sacul de dormit prins de aripa spate, tare bine am mai dormit eu cu mirosul de benzina iesita de pe toba noaptea… si un ghiozdan cu haine + 2-3 conserve prin de ghidon si pe aripa din fata (maaare greseala, o sa vedeti si de ce). Cu toate sus, armura, cizmele, manusile si nu pot sa nu mentionez noua casca Torx din magazinul Patrick Moto pe mine io iau spre locul de intalnire, la Luci. Aici pregateala mare, canistrele cu benzina 20l + 10l ai mei, sus pe ATV-ul lui Nenu, la fel ca si cortul, apa de drum, gechi, saci de dormit, ghiozdane trusa cu scule si te mai miri ce nu am pus pe el. Pornim motoarele si la drum, aici deja Honda incepe sa faca figuri… nu mai trage in ture, dar tragea de jos. Ciudat pentru un 2t. Am zis ca sunt gresite setarile carburatorului. Ca sa nu mai pierdem timp, am zis sa merg asa pana la prima oprire si revenit la setarile initiale care faceau Hondita sa zboare! Mergem ce mergem, pana ajungem in Bihor, deja am schimbat judetul. La Camp Moti un peisaj foarte fain si am benoclat niste urcari meseriase. Da astea pe data viitoare poate.

Ajungem in padure. Aici atele se incurca putin. Undeva pe la Nucet se lasa o ceata totala peste noi si mergeam deja pe ghicite. Probabil si din cauza oboselii, de la 9:30 pana pe la ora 2 e ceva vreme si asta in scaritele motorului. Reusim sa iesim din padure si dam de un drum principal, aici un baci ne indeama sa o luam pe primul drum care intra prin padure, la prima intersectie dreapta porma iar dreapta, stanga si deja suntem pierduti. Nu va imaginati ca mergeam pe ceva forestier… era drum pe unde se trageau lemne cu TAF-ul sau cu cai, alegeam drumurile care erau late cat sa intre si ATV-ul. Acu’ ajungem la „primul drum ce intra in padure”: in stanga vale, in dreapta o urcare imposibila pentru ATV. Inapoi la  baci pentru a ne mai explica inca odata traseul. Acum dam peste altcineva care ia foaia si pixul. Ne deseneaza harta. Ne-a explicat un traseu de vreo 20-30 km, cred ca stia sa ne spuna si ce pom e in dreptul urmatorului viraj. Cu harta in mana si cu explicatiile poate prea detaliate, Nenu a inteles perfect ce trebuie sa facem, deci in maxim 2 ore trebuie sa fim la Arieseni, cu cortul pus, cu fasolea din coserve mancata  si  pregatiti de somn. Intram in padure nici 100 m, se impart 3 drumuri, eu si Luci ne uitam catre Nenu, el catre noi… deja eram pierduti, soatem harta si alegem urcarea din dreapta, da-i bataie si chinuit abia ajung sus unde un lemn care atarna la vreo 20 cm de pamant ma face sa raman suspendat cu motorul. Sare Nenu in ajutor, care uita sa traga frana la ATV si acesta o  ia la vale… Reuseste pana la urma sa-l imobilizeze si pornim in recuperarea lui Luci care a tras o tranta zdravana in spatele nostru si daca tranta nu a fost destul, a mai luat si niste crengi pe gat de s-a ales cu julituri de toata frumusetea.

Mergem ce mergem prin padure, vedem un sat, Nucetul, greseala trebuia sa tinem dealul tot in sus, noi am coborat, era deja ora 4 poate. Pauza. Eu desfac carburatorul ii dau o curatare cu Bel-Ray Brake & Contact Cleaner, reglez aer, relanti si ma pun sa ii dau jar pentru a testa. Merge, dar parca nu cum vreau eu, tot se tureaza parca in gol cand intra power valve-ul. O luam la drum. Ne intalnim cu 2 baieti care ne indeamna sa tinem drumul care cica ne duce pana pe varful Vartop si de acolo coboram victoriosi pe partia de ski. Prindem curaj si o iau primul. Drumul era unul pe care capul trebuia sa-l ti lipit de ghidon pentru a avea loc printre crengi, iar daca deschideai coatele putin mai tare trageai o linie cu armura pe copaci. Treapta 1, blana pe deal in sus la jumatate motorul se tureaza in gol, nu mai urca si vine pe spate, cade peste mine. Nu-i nimic zic eu, eroare de pilotaj, acu la fel treapta 1 gaz la maxim, treapta 2 si bang! o creanga in piept, care a facut o gaura frumoasa in plasa armurii si o vanataie faina. Am cazut asemeniu unui cavaler ce este rapus in turnir, calul pleaca si eu o iau in spate. Ca sa nu incurc pe cei din spat si sa nu le iau avantul repede sus pe motor si in varf, iar nu trage motorul si da cu mine de pamant… deja imi venea sa cer bricheta si sa trec la incendierea lui! Era a nustiu cata cazatura din cauza ca in varf de panta ramaneam fara putere si o luam pe spate. Reusim intr-un final sa iesim la un drum practicabil ce ne scoate undeva langa liniile de inalta tensiune, loc marcat pe harta noastra. Aici urmeaza inca o urcare destul de abrupta, motociclete urca, dar Nenu cu al sau ATV afla cu e sa fi dat peste cap si cum trebuie sa te pozitionezi corect pe urcare. Ajunge la jumatatea urcarii si ATV-ul o ia cu rotile din fata in sus, ajungand sa stea vertical, Nenu se culege de pe jos si vine de impinge ATV-ul sa cada pe roti. Acum problema era si mai mare, tot acidul din baterie era cazut pe cort si bateria moarta, deci cu ATV-ul din nou la vale pentru pornire si sus. Aproapede finalul urcarii cica „Ia lupii!!”, acu’ ori au fost, ori cine stie ce a vazut Nenu dupa ce s-a dat putin peste cap… el zicea ca erau 4.

Deabea acum constat si eu ca dupa o gramada de cazaturi in varf de panta, din cauza lipsei de putere, ca ambreajul meu era varza, deabea plecam de pe loc, iar daca opream in viteza, puteam tura motorul si doar putin dadea semne sa plece… deci la deal si coboram in sat. Vedem satul o luam in jos si ne trezim in gradina cuiva… in toate partile inchis, mergem de strigam sa ne deschida pe undeva sa iesim la drum, dar nimeni nimic, asa ca inca un ultim efort pentru Honda care pe deal era impinsa de mine si iesim intr-o poiana. Aici pauza. Trec doi baieti care ne spun si unde suntem, in Baita. Se pare ca am mai avansat cativa km pana la Arieseni. Ne-am apucat sa desfacem ambreiajul. Am desfacut, placutele erau aproape duse. Punem la loc totul si ia sa-i facem o proba… merge binisor, pe o urcare eram cu roata sus si in treapta 3, deci prinde ambreajul. Bucuria nu tine nici 5 minute dupa 2-3 testari. Acum ambreajul era mort complet pe sosea abea daca ma taram cu 20 km/h. Gasim loc de cort si savuram o fasole cu carnaciori + alte bunatati din coservele puse cu noi. Cort, foc, o bere, o apa minerala si somn. Dimineata pe la 4 eram sus, inghetat, ma pun sa reaprind focul si cred ca jumatate din satul Baita Plai nu s-a mai vazut de fumul ce l-am facut, dar pana la urma am avut caldura. Ca sa ma incalzesc si mai bine, am luat sacul de dormit, l-am intins langa foc si m-am bagat si eu in el. Pana la 7:30 se pare ca am dormit inafara cortului pe pamant, dar la caldura. Singura problema a fost ca mi-au trebuit cateva minute bune pana sa ma indrept.

In ziua 2, alegem cateva trambuline naturale, 2-3 sarituri cu ATV-ul, si cu Suzuki-ul lui Luci, Honda fiind parcata din lipsa de ambreaj. Luci observa ca acceleratia este blocata, aplicam din abundenta Bel-Ray Superclean Chain Lube si in cateva momente pamantul din acceleratie este inlaturat de spray. Inca in intrebuintare a spray-ului de lant Bel-Ray. Cu un Bel-Ray 6 in 1, treaba se rezolva si mai rapid, acest spray avand proprietatea de a inlatura orice impuritati, pamant, rugina si face lucrurile sa meaga struna, ca noi! Cum nu eram obijnuit cu 4t si cum motorul nu mergea bine pentru ca si Luci a ramas fara baterie, omoram motorul cand acceleram brusc, dupa 4-5 porniri, impinge de motor – sari pe motor si daca toate erau bune pornea, daca nu de la capat, arunc casca din cap, pornesc motocicleta si ma pun la sarit si jucat putin cu Suzki DRZ 400S. E, problema e ca in filmari si poze sunt fara casca… nu faceti asa ceva, casca trebuie obligatoriu! Observati ca am prins gustul de 4t… ce pot sa zic, te asculta orice i-ai zice sa faca… se vede ca imi place, Luci are doar 2-3 poze si eu a trebuit sa aleg 4 din 10… atat m-am dat cu el!

Drumul spre casa… a fost unul in care Honda mea a scos cel mai bun consum, poate nici 1% fiind tractat de Luci majoritatea drumului. Singura portiune unde am mers eu a fost o coborare lunga aproape de casa. La intoarcere am luat-o si pe european, unde normal lucrarile erau in toi, semafoare, iar cand se facea verde, murea motorul lui Luci, aici sa vedeti pornire, el impinge, imping si eu de Honda in rand cu el, sare pe motor… daca nu porneste eu frana sa intru in el, daca a pornit sar si eu repede pe motor si la drum… Hai ca deja am povestit destul, pun pozele, zilele urmatoare revin cu filmarea scurta ce-i drept, dar cand iesirea ii faina si tine de la 9:30 pana la 7 seara, nu mai e vreme si de filmat.