in

Cum sa schimbi kitul de lant la o motocicleta de teren? PARTEA II

PARTEA II. In partea a doua invatam sa schimbam rulmentii de pe spate, montam pinionul spate, lantul si mici reglaje.

Incepem bineinteles cu montarea rulmentilor. Prima data punem rulmentul ce intra singur pe roata, din partea cu discul de frana daca nu ma insel. Mare grija cum  loviti rulmentul sa nu il deteriorati, pe margine exterioara a lui, pe partea metalica. O tubulara de 30 mm si un ciocan de cauciuc fac treaba mai usoara.

Dupa ce primul rulment este montat, pusa siguranta si simeringul introducem distantierul din mijlocul roti!!! ANTETIE!! Nu faceti ca mine, dupa ce roata a fost sus, am obervat ca mi-a

mai ramas o bucativa de teava, “De unde *%#$@#$ mai e si asta?Asa ca nu am avut ce face si am reluat operatiunea din PARTEA I – “Cum sa schimbi kitul de lant la o motocicleta de teren?” Dat roata jos, si scos rulmentul. Rulmentii pereche sa ii introduceti pe rand, merge mai usor, si e mai sigur ca nu-i stricati.

Odata pusi rulmetii si tot ce mai tine de ei pe roata, luam foaia spate, o potrivim la gauri si incepe sa strangem pe suruburi. Sfatul meu, curatati-le bine de mizerii ca la urmatoarea interventie asupra lor sa nu sticati fileul, plus ca va este mai usor, putina vaselina sau spray nu strica sa fie  pe filet.

Roata sa fie cat mai in fata posibil, pentru ca lantul o sa se intinda. Asa ii mai lungiti viata fara a scoate zale din el. Eu acum am fost nevoit sa scot 4 zale din el fiind mult prea lung.

Operatie destul de simpla cu niste instrumente potrivite. Un dorn si un ciocan am folosit aici.

Dupa ce lantul a fost scurtat si potrivit pe pinioane montam siguranta. Incecati sa o puneti pe partea exterioara a lantului pentru a lucra mai usor.

Cu lantul sus, il intindem corespunzator, cu greutatea voastra pe motor. Asa ca eu sus pe motor si din mai multe incercari, fiind singur am reusit sa-l intind asa cum ar trebuie sa fie lantul pentru o motocicleta de teren, nici tare, dar nici moale  sa sara de pe pinioane.

Urmatorul pas este ungerea lantului. Lantul vine uns din fabrica, dar un Motorex Off-Road nu strica. Asa ca l-am uns bine si l-am lasat pana a doua zi, adica azi sa se lafaie in unsoare, nu mult ca imediat il bag la noroi :D. Sa vedem cum se comporta cu noul set de pinioane 13-53.

Galeria de imagini pentru “Cum sa schimbi kitul de lant la o motocicleta de teren? PARTEA II”