
Inca de la modelele BETA 2014 ne-am indreptat privirea spre noile jucarii aparute pe piata care amenintau puternic marcile consacrate ale enduro-ului prin dotari si fiabilitate si, iata ca acum am avut ocazia sa participam la lansarea oficiala in Romania a noii game BETA MY 2015.
Intr-o locatie perfecta, aleasa de maestrul Pop Florian – ambasadorul BETA in Romania, la Sibiu, pe Valea Sadului ne asteptau frumos aliniate 6 motociclete scoase din tipla! Cum nu cred ca importante sunt specificatiile tehnice stufoase il lasam pe Manu, pilotul nostru de week-end-ul trecut sa ne povesteasca aventura sa, calare pe BETA.
Am ajuns la locatia stabilita dimineata si am fost intampinat de Pop Florian si motocicletele Beta. In timpul in care mi-am pregatit aparatul foto si m-am dezmortit dupa drum, Florian a plecat intr-o tura. Cat timp ei au fost plecati am schimbat cateva vorbe cu Luca si mi-a spus diferite lucruri in legatura cu motocicletele si marca Beta, unul dintre ele fiind ca gama 2015 a fost conceputa de un inginer care a plecat de la KTM.
Diferentele intre generatii ar fi un centru de greutate ceva mai jos, o greutate ceva mai mica (intre 1 si 2kg) si o cilindree scazuta la modelele 4t.
Dupa ce s-au intors de pe drum, m-am echipat si am plecat si eu intr-o proba cu modelul BETA 350 EFI. Motocicleta aia dozeaza puterea exact cand trebuie, cum trebuie, mai are nevoie doar de un PILOT care sa stie sa se ocupe de ea corespunzator. Cam asta ar fi parerea lasata de motocicleta pentru mine. Orice gaz dozeaza in asa fel puterea pe roata din spate incat iti tine roata fata putin in aer iar cand inchizi gazul intra o frana de motor brutala. Motocicleta nu e jucausa si nu prea iarta greseli. Probabil cu o mapare corespunzatoare pilotului sau un pilot corespunzator motocicletei, ar iesi ceva superb, dar altfel nu vad cum te-ai putea simti bine pe motocicleta aceea pentru ca te epuizeaza instant.
La coborare am facut schimb cu BETA 250 2t si am ramas placut surprins ca in ciuda brutalitatii de care da dovada, se descurca destul de bine si pe urcari la turatie mica si nu te obliga sa acorzi prea mare atentie manetei de ambreiaj. Am dat inca o tura cu el mai tarziu si parerea mi-a ramas neschimbata dar am descoperit cateva chestii: cutia de viteze e destul de scurta iar asta face ca motocicleta sa para putin cam brutala si cu toate ca ii place sa te joci cu ambreiajul, ea se descurca decent la turatii medii.
La urmatoarea tura, am plecat cu marea vedeta: modelul BETA 300 2t. Am simtit imediat o liniaritate a puterii superba. Motocicleta a fost laudata de toata lumea si am sa o fac si eu. Motorul trage de la turatii foarte joase si te duce lejer pana la o turatie destul de mare de unde incepe sa deschisa power valveul. Nu iti face surprize cand ti-e lumea mai draga pe urcare, dar cand ajungi pe linia dreapta si chiar vrei putere, ai de unde sa o iei. Motocicleta uneori parca mergea singura (ca grad de dificultate) si te scoate cam din orice. Ca si concluzie asupra modelului 300 2t, motocicleta cu precizie chirurgicala, foarte usor de controlat, manevrat si pilotat. Nu prea am ce sa bag de vina la ea, poate ar fi ca face prea multe pentru tine si nu stie de joaca, dar spre deosebire de 350 si 480, asta nu da cu tine de planeta.
Am mai reusit sa ma dau si cu 390 4t si am ramas placut impresionat de el. Motocicleta este foarte jucausa, manevrabila si controlabila. Te poti distra ca si copiii mici pe ea dar sa te apuci de enduro in urmatorul moment. Nu are un motor puternic, in schimb are cam aceeasi putere de jos pana sus, foarte putin brutal. Probabil e genul de motocicleta de care te plictisesti rapid, dar mie mi-a placut enorm si m-a facut sa ma simt ca si cum as putea face orice vreau eu pe ea.
Din pacate nu am reusit sa ma dau cu modelele 430 si 480, in prima zi acordand prea multa atentie modelelor in 2 timpi iar a doua zi din prima tura 300-le a ajuns pe pana si lumea neavand mare interes pe 430, au schimbat rotile intre ele. Chiar mi-ar fi placut sa incerc 430-ul dar nu a fost sa fie.
Modelul de 480 sincer sa fiu l-am evitat dupa ce am auzit diferite pareri care puse cap la cap aduceau inapoi la 350, dar o versiune mai mare, mai fioroasa si mai brutala ca el. Scuza mea ar fi ca m-am lovit la umarul drept in timpul turei cu 350-ul si seara a inceput sa imi puste mai ceva ca o Dacie defecta si am preferat sa ajung acasa.






