in

Vertical Madness se anunță cea mai dură ediție a Red Bull Romaniacs

Cea de a 17-a ediție, a celui mai dificil raliu hard enduro din lume, se desfășoară în perioada 27-31 octombrie și numele „Vertical Madness” o caracterizează perfect. Diferențe mari de nivel, urcări și coborâri abrupte, umiditate și temperaturi matinale scăzute, un traseu cu o lungime totală de aproximativ 500 de km și o nouă clasă sunt câteva dintre caracteristicile principale ale cursei din 2020.

Încă din 2019, organizatorii au decis ca, începând cu ediția a 17-a, raliul să aibă
trasee gândite pentru cinci clase. Astfel – pe lângă deja consacratele Gold (cel mai
dificil traseu din concurs), Silver, Bronze și Iron -, începând cu acest an se
concurează și la clasa Atom. Aceasta din urmă este gândită pentru a fi o clasă de
început, care să ofere o idee despre ce înseamnă trasee extreme în stilul acestui
raliu hard-enduro, fiind cea mai fluentă clasă când vine vorba de ritmul de
concurs.


Cum condițiile de toamnă sunt unele ce îi favorizează îndeosebi pe concurenții
britanici, Graham Jarvis (UK, Husqvarna), cel supranumit „Regele Carpaților”
după cele șapte titluri Red Bull Romaniacs, pare că le va da iarăși mari bătăi de
cap mult mai tinerilor Manuel Lettenbichler (Germania, KTM) și Wade Young
(Africa de Sud, Sherco). Letti a câștigat raliul anul trecut, fiind într-un duel
incendiar cu Alfredo Gomez (Spania, Husqvarna) chiar până pe ultimele sute de
metri din traseu. Young este câștigătorul din 2018 și dorește să confirme că acea
victorie nu a fost o întâmplare. Gomez și Mario Roman (Spania, Sherco) sunt și ei
candidați puternici, iar Taddy Blazusiak (Polonia, KTM), deși o legendă în
enduroul extrem, încă nu a izbutit o clasare pe podium și speră să rezolve această
„problemă” cu ocazia ediției Vertical Madness. Atât Gomez, cât și Roman și
Blazusiak, locuiesc în Munții Pirinei și s-au antrenat special pentru provocarea din
Carpații Meridionali.

Marii absenți de pe lista de start din acest an sunt britanicii Jonny Walker (două
titluri Red Bull Romaniacs, KTM) și Paul Bolton (cel mai bun pilot privat din ultimii
ani), ambi fiind nevoiți să stea departe de cursă din pricina unor accidentări.
Sandra Gomez a revenit anul acesta la Sibiu. Campioană mondială de Super
Enduro și medaliată la X Games, concurenta din Spania își dorește să devină
prima femeie care termină Romaniacs pe traseul clasei Gold, anul trecut lipsindu-i
foarte puțin.

Ediția din acest an este una atipică, din pricina contextului global în care se
desfășoară, iar organizatorii au muncit foarte mult pentru ca cea mai importantă
competiție din hard enduro-ul mondial să se poată desfășura în condiții de
siguranță. Aceștia au lucrat timp de 14 luni, un adevărat record în istoria de peste
16 ani a raliului și, lună de lună, formatul a suferit ajustări, ținând cont de evoluția
situației. Luând în considerare restricțiile impuse de condițiile actuale, ediția din
acest an a Red Bull Romaniacs se va desfășura fără spectatori, prezența acestora
pe traseu fiind complet interzisă. Fanii competiției sunt rugați să urmărească raliul
din siguranța casei lor și să rămână astfel doar ONLINE alături de raliul pe care îl
urmăresc.


Și Prologul urban a fost anulat pentru ediția din acest an, tot din motive de
siguranță, fiind înlocuit de o sesiune de calificări offroad. De asemenea, de-a
lungul celor cinci zile în munți, nu există niciun punct pentru spectatori. Această
decizie a fost luată pentru siguranța locuitorilor județului Sibiu, a fanilor și a tuturor
celor care participă la raliu în calitate de concurent, membru în echipa de
asistență tehnică, media sau ca parte a echipei organizatoare. Starea de sănătate
a tuturor participanților la raliu este monitorizată înainte și în timpul evenimentului.
Astfel, concurenții vor trebui să facă față celei mai dificile ediții pentru că vor fi
nevoiți să se descurce SINGURI. Track managerii se vor afla în cele mai dificile
puncte de pe traseu, pentru a-i încuraja și a le indica trase care să îi ajute să
treacă peste acele urcări și coborâri ce par imposibile.

Martin Freinademetz (Red Bull Romaniacs mastermind): „Din martie situația s-
a schimbat de sute de ori și am avut zile în care speram că vom putea organiza această a 17-a ediție, dar și altele, în care totul părea pierdut. Avem mulți tineri părinți în echipa noastră și ne bucurăm că nu am trimis pe nimeni în șomaj, că am putut să le plătim salariile și să continuăm pregătirile pentru cursă. Ne-am uitat în jur – am văzut cum s-au adaptat alte competiții, precum Turul Franței -, și ne-am dorit să arătăm că și în România se poate organiza un eveniment internațional major. Din păcate, anul acesta nu putem avea spectatori, și de aceea am renunțat la Prolog, și nici tradiționalul finiș din Gușterița. Îi rog pe toți cei care vor să vadă acțiunea de la Red Bull Romaniacs să se uite la televizor și online, să nu vină pe traseu.


Teo Isac (Director de traseu): „Ni s-a dublat timpul de lucru pentru crearea
traseelor. Din pricina contextului și a mutării raliului în octombrie a trebuit să
schimbăm complet traseul pentru două dintre zile și pot spune că am lucrat acum cât pentur un raliu și jumătate.”


Andy Fazekas (Manager finiș): „Din cauza faptului că anul acesta ne aflăm într-o
situație mai dificilă, nu vom mai avea tradiționala sosire de la Gușterița. Va fi un finiș foarte interesant într-o clădire cu cinci etaje, însă va fi un finiș doar pentru concurenți (fără public).


Manuel Lettenbichler (#1, Germania): „Mă bucur că sunt aici și sper că accidentarea mea îmi va permite totuși un ritm bun de-a lungul celor cinci zile. Chiar dacă nu avem Prolog anul acesta, organizatorii au muncit foarte mult și, oricum ar fi, suntem totuși la Romaniacs și mă simt norocos să mă aflu și eu aici.

Alfredo Gomez (#2, Spania): „Sper să fiu mai rapid decât anul trecut. Cea mai
mare provocare va fi să mă depășesc pe mine însumi și mMă bucur că putem
concura și anul acesta.

Graham Jarvis (#3, Marea Britanie): „Cred că încă mai pot fi rapid, însă este
greu la 45 de ani să reziști la toate cele cinci zile.

Wade Young (#13, Africa de Sud): „Romaniacs este unic pentru că durează
mult, are cinci zile, iar starturile se dau foarte devreme. Este provocator mental, de exemplu, pentru că ești foarte aproape de finiș, dar descoperi că mai ai încă două bucle de parcurs, pentru că participi la clasa Gold. Trebuie să te aștepți la orice și să dai totul în fiecare din cele cinci zile
.”

Cristinel Babeș (#20, România): „Am mai concurat la Hobby și Silver Team, primul meu Red Bull Romaniacs a fost în 2007. Sunt câțiva ani de pauză, însă mi-am dorit să concurez la clasa Gold și mi-am spus că acum este momentul să încerc.

Shop the Post