ASOCIATIA CLUB SPORTIV ,,LION RACING TEAM” are plăcerea de a vă invita în perioada 26.04 2014 in cadrul competiţiei:„SEBIŞ ENDURO CHALLENGE”, ETAPA I a Campionatului National de Endurocross desfasurat pe Valea Hurezului.
REGULAMENT PARTICULAR
1.CONSIDERAŢII GENERALE
Toti participantii si toate persoanele implicate in orice fel in organizarea si desfasurarea concursul SEBIŞ ENDURO CHALLENGE – ETAPA I-a etapa de Campionat National desfasurat pe “Valea Hurezului”sunt obligati sa cunoasca si sa respecte prevederile acestui regulament.
Organizatorul poate refuza inscrierea in competitie sau poate elimina chiar in timpul competitiei orice concurent care nu respecta prezentul regulament, care are o atitudine agresiva sau nesportiva, care prin modul de manifestare conturba desfasurarea competitiei sau creaza o atmosfera neplacuta sau tensionata.
Necunoasterea acestui regulament nu exonereaza pe nimeni de raspundere si de eventualele consecinte.
2.CONCURS SI ORGANIZARE
Organizator:ASOCIATIA CLUB SPORTIV “LION RACING TEAM”
Competiţia: SEBIŞ ENDURO CHALLENGE – ETAPA I-a de Campionat National desfasurata pe “Valea Hurezului”
Telefon organizator: Mocuţa Cătălin 0040-744-56.57.18,
0040-730-56.57.18
Autorizatie: ……………………………………
Perioada: 26.04.2014
Locatie: Localitatea Chisindia, Comuna Buteni , jud. Arad
Oraşe – localităţi apropiate: Oras Sebis ,Com. Buteni , (DN. 79 A continuat cu DJ 793 ) pana in centrul loc. Chisindia in fata Primariei Chisindia de unde sportivi vor fi indrumati spre locul desfasurarii intreceri sportive
Director de concurs: …………………………
Secretar FRM: …………………………………
Secretariatul concursului: Valea Hurezului .
-La secretariatul concursului se vor desfasura toate evenimentele legate de organizarea si desfasurarea acestui concurs (inscrieri, sedinte tehnice, afisarea rezultatelor, depunerea si solutionarea contestatiilor, festivitatea de premiere, etc.).
-In zona secretariatului concursului organizatorul va lua masuri de amenajare a unui panou de informare – unde pe timpul desfasurarii evenimentului vor fi afisate informatii si noutati cu privire la competitie, rezultatele zilei de concurs, programul competitiei si eventualele modificari ale acestuia. Organizatorul se obliga sa afiseze in timp util toate informatiile necesare.
Parc ATV+MOTO: Platoul de pe Valea Hurezului
Organizatorul competitiei va amenaja un parc moto. Concurentilor le este interzis sa mute sau sa miste motocicleta altui concurent. In cazul in care accesul la motocicleta proprie este blocat de motocicleta/motocicletele altor concurenti se va solicita prezenta unui oficial al concursului sau a concurentului/concurentilor respectiv.Nerespectarea regulilor parcului semnalate de catre unul din oficialii competitiei atrage dupa sine excluderea imediata a concurentului/concurentilor respectivi din cadrul competitiei .
3.PROGRAM DE DESFĂŞURARE
Înscrieri la secretariatul concursului: ora 08.00-10.00
Revizie tehnică: ora 08.00-10.00
Antrenamente libere –Organizatorul va avea o zona speciala amenajata unde sportivi vor putea sa faca incalzire inaintea procedurii de Start.Zona va fi deschisa pana la ora 10.00
Breafing cu sportivii: ora 10.00-10.30 –concurentii se vor prezenta in echipament de concurs
Deschiderea oficiala: 10.30-10.45
Deplasarea pe Motociclete si ATV-uri la locul de Start –Sosire 10.45
START: ora 11.00 Clasa Moto
START: ora 15.15 Clasa ATV + Quad
Încheiere: aprox. ora 19.15
PREMIERE: ora aproximativa 20.15-20.30
Premierea se va face in cadrul festiv la locul desfasurarii competitiei unde prezenta este OBLIGATORIE.
IMPORTANT:
Neprezentarea sportivilor (clasati pe locurile fruntase) la festivitatea de PREMIERE ANULEAZA premiul obtinut in urma alergarii in prezentul CONCURS.
Organizatorul isi rezerva dreptul de a modifica orele de mai sus daca acest lucru este necesar si se obliga sa aduca acest lucru la cunostiinta concurentilor cel putin prin afisarea pe panoul de informare aflat in zona secretariatului concursului.
4.CONCURENTI
Competitia SEBIŞ ENDURO CHALLENGE – ETAPA I-a de Campionat National desfasurat pe “Valea Hurezului” este deschis tuturor persoanelor care in momentul inscrierii au achitat taxa de participare si prezinta urmatoarele acte:
1. Licenta de concurs valida emisa de catre Federatia Romana de Motociclism (FRM),sau acceptata de acest for; – se poate face si la secretariatul concursului;
2. Certificat medical valabil emis de medicina sportiva; – se poate face si la secretariatul concursului;
3. Asigurare de accidente pentru competitii moto; – se poate face si la secretariatul concursului;
4.Act de identitate CI sau BI în original;
5. Fisa de inscriere semnată în nume propriu şi declaraţie pe propria răspundere cu privire la sumarea riscurilor implicate într-o astfel de competiţie (se obtine de la organizator la secretariatul competitiei, pentru cei care nu au utilizat inscrierea online pusa la dispozitie de organizator).
6. Concurentii care pana in ziua competitiei inclusiv nu au implinit 18 ani, nu vor putea fi inscrisi in competitie ,DECAT daca au acordul ambilor parintilor dat in fata notarului , in original.
7. Numarul minim de participanti/clasa pentru a putea fi premiati la categoria la care alearga va fi de 3 sportivi. In cazul in care nu vor fi minim 3 sportivi /clasa sportivi pot participa la cursa dar nu vor aduna puncte in Campionatul National
5.LICENŢE şi TAXE
-Licenta de cursa 25 Euro pentru cat. Moto clasa PROFI – A
-Licenţa de cursă 15 Euro pentru cat. Moto, ATV, Quad Categoria Expert , Veterani, Hoby Fete
Sportivi care detin licenta UNICA pe anul 2014 emisa de FRM pentru campionatul national de TOT TEREN( Enduro, Enduro-cross,Hard enduro, Rally Raid) este considerata valabila, sau care detin licenta individuala de Enduro Cross pe anul 2014
-Taxa de înscriere 100 Ron
-Asigurare medicala in caz de accidente – 10 Euro
6.CATEGORII DE PARTICIPARE
ATV – Clase – Expert
– Hoby
QUAD – Clase – Expert
– Hoby
MOTO – Clase -A – Profi
-B – Expert
– Vetereni
-C – Hoby
– Fete
Clasa Veterani si Fete vor fi premiate de Organizator cu Diploma si Cupa doar daca aduna la Start minim 3 concurenti , dar vor puncta in Campionatul National
Impartirea pe categorii ramane la latitudinea Organizatorului
Categoria MOTO concureaza separat dar impreuna cu clasele Profy,Expert, Veterani, Hoby si Fete cu clasament separat pentru fiecare clasa
Categoria ATV+Quad vor concura impreuna dar cu clasament separat pentru fiecare clasa
7.NUMERE DE CONCURS
Numerele de concurs sunt atribuite de FRM la obtinerea licentei in functie de clasa la care se inscrie concurentul si in functie de numerele/Clasa disponibile. Numerele obtinute de sportivi cu licenta emisa pentru intreg sezonul 2014 vor alerga cu numerele inscrise pe licenta eliberata de FRM . Numerele de concurs nu se pot schimba pe parcursul concursului. Este interzisa prezentarea la start fara numărul de concurs lipit pe Motocicleta, Atv sau Quad in locul specificat de secretarul concursului OBLIGATORIU in loc vizibil pentru a putea fi identificati de OFICIALI aflati in traseu. Este interzis confectionarea de catre concurenti a numerelor de concurs. In cazul deteriorarii numarului de concurs, concurentul va solicita organizatorului (secretarului concursului)atribuirea altui numar de concurs.
8.MOTOCICLETE, ATV-uri, QUAD-uri
Sunt admise la start orice motociclete de enduro sau de motocross, ATV-uri şi QUAD-uri in doi sau patru timpi, cu unul sau doi cilindrii, care au fost acceptate la verificarea tehnica. Verificarea tehnica va fi efectuata de catre o comisie tehnica formata din oficiali ai concursului inainte de efectuarea formalitatilor de inscriere in concurs. Este permisa folosirea oricaror cauciucuri adaptate pentru offroad. Este interzisa folosirea cauciucurilor cu cuie/suruburi sau alte asemenea dispozitive.
8.1 DISPOZITII TEHNICE
-Organizatorii nu vor accepta la start motociclete cu defectiuni tehnice MAJORE sau orice alte modificari care ar putea pune in pericol securitatea concurentilor sau a spectatorilor.
-Orice reparatie, inlocuire de componente sau interventie asupra motocicletei este admisa, cu respectarea regulilor cu privire la parcul moto, protectia mediului si a celor de mai sus.
-La verificarea tehnica concurentii se vor prezenta cu motocicleta si cu casca de protectie.
-Pe toata durata competitiei concurentii sunt obligati sa poarte echipamentul de protectie: casca de protectie, cizme, protectii de corp, membre.
9.PROCEDURI DE START
Consideratii generale pentru concurs:
-Primii vor lua startul concurentii inscrisi la clasa Profi, Expert ,Veteran ,Hoby ,Fete.
-Daca un concurent nu se prezinta la start în timpul procedurilor premergătoare startului nu mai poate lua startul.
-Deplasarea concurentilor in zona de start se va face cu respectarea vitezei de până la 5 km/oră şi cu atenţie sporită pentru evitarea oricărui accident.
-Concurentii vor lua startul tip “Le Mans” ( adica motocicletele vor fi asezate la o distanta de 5-10 m in fata sportivilor cu motoarele oprite si sprijinite pe suport propriu)
10.TRASEUL DE CONCURS
Aşa cum v-am obişnuit, în fiecare an această competie creşte, aducând noi provocări concurenţilor. Concursul nostru va avea in premiera o lungime de aproximativ 35 Km amenajat in forma de circuit, presarat cu multe obstacole naturale cu diferite grade de dificultate ce speram sa ridice din ce in ce mai mult interesul sportivilor pentru Campionatul National de ENDURO CROSS. Clasa Moto alearga separat ,iar ATV + Quad impreuna. Fiecare trecere prin poarta de START – SOSIRE va fi contorizata manual si fiecare sportiv are obligatia de a se oprii in dreptul comisarului sportiv cu obligatia de a sta 5 secunde in dreptul lui.
1.MARCAREA TRASEULUI
-Marcarea traseului este realizat cu sageti de culoare PORTOCALIE alternata cu banda de culoare GALBENA iar toate intersectiile vor fi inchise cu banda de culoare GALBENA sub forma continua. Sagetile sunt orientate in asa fel incat sportivul va putea vizualiza si directia de rulare
-Organizatorul NU pune la dispozitia concurentilor traseele in format GPS.
-Zona de START –SOSIRE vor fi marcate corespunzator si vor fi in acelasi loc.
2.SFARSITUL CURSEI
-Zona de sosire va fi delimitata si marcata in mod vizibil de catre organizator.
-Sosirea se face prin oprirea dupa trecerea prin locul marcat vizibil de catre organizator.
-Dupa confirmarea timpului de sosire din partea organizatorului concurentii trebuie sa paraseasca de indata zona delimitata pentru SOSIRE.
-Concurentii trebuie sa fie propulsati de motorul propriei motociclete sau cu ajutorul energiei proprii pe intregul parcurs al competitiei de la inceput si pana la sfarsitul cursei.
-De la sosirea in dreptul marcajului SOSIRE a primului concurent pe clasa in urmatoarele 30 minute toti sportivii ajunsi la linia de SOSIRE vor fii clasati
11.ARBITRAJ SI SEMNALIZARI
Oficialii concursului SEBIŞ ENDURO CHALLENGE – ETAPA I-a de Campionat National desfasurat pe “ Valea Hurezului” sunt:
– Directorul de concurs: ………………………..
– Directorul de traseu: ………………………….
– Arbitrii responsabili puncte control trecere –se vor comunica ulterior
– Sef revizie tehnica: ……………………………
– Cronometrorul: ………………………………..
– Secretar concurs: ……………………………..
Punctajul obtinut in urma participarii la competitia SEBIS ENDURO CHALLENGE – ETAPA I-a etapa de Campionat National desfasurat pe “ Valea Hurezului” va fi facut luand in calcul urmatorul punctaj : Locul 1 : 30 puncte ; Locul 2 : 25 puncte ; Locul 3 : 22 puncte ;Locul 4 : 20 puncte ;Locul 5 : 19 puncte ; Locul 6 : 18 puncte ; Locul 7 : 17 puncte ; Locul 8 : 16 puncte ; Locul 9 : 15 puncte ;Locul 10 : 14 puncte ; Locul 11 : 13 puncte ; Locul 12 : 12 puncte ; Locul 13 : 11 puncte ; Locul 14 : 10 puncte ; Locul 15 : 9 puncte ; Locul 16 : 8 puncte ; Locul 17 : 7 puncte ; Locul 18 : 6puncte ; Locul 19 : 5 puncte ; Locul 20 : 4 puncte ; Locul 21 : 3 puncte ; Locul 22 : 2 puncte ;Locul 23 : 1 punct
Ca regula generala, toti oficialii, arbitrii si comisarii de traseu vor purta insemne specifice ce vor fi comunicate concurentilor la sedintele tehnice pentru a putea fi usor recunoscuti.
Pe traseul de concurs, in zona secretariatului concursului si a parcului moto,concurentii trebuie sa respecte cu strictete toate indicatiile oficialilor.
12.MASURI DE SIGURANTA
Toti participantii la competitie sunt obligati sa ia toate acele masuri de siguranta care sa previna accidentarea proprie, a celorlalti participanti, a altor vehicule, a spectatorilor sau animalelor.
La apropierea de un concurent mai lent, concurentul mai rapid trebuie sa-si faca cunoscuta prezenta inaintea depasirii acestuia. Nu este obligatia concurentului mai lent sa observe si sa intreprinda actiuni speciale care sa permita trecerea concurentului care se apropie.
In cazul in care un competitor observa un concurent accidentat, el trebuie sa se asigure ca integritatea acestuia nu este in pericol, iar mai apoi sa anunte de indata cel mai apropiat oficial prin folosirea numerelor de telefon puse la dispozitie de catre organizator,sau in cazul in care acest lucru nu este posibil prin deplasarea pe traseu pana la secţiunea START-SOSIRE.
In cazul unei defectiuni tehnice motocicleta va fi scoasa imediat in afara traseului pentru a evita coliziunea cu alti concurenti.
In cazul unei defectiuni tehnice / accidentari concurentul nu se va abate de la traseul de concurs pentru a face posibila localizarea lui de catre organizator. Orice parasire a traseului de concurs se face pe propria raspundere si nu atrage responsabilitatea Organizatorului.
Parcurgerea traseului, pe orice lungime, in sens opus celui normal este STRICT INTERZISA !
13.CODUL DE DISCIPLINA SI ARBITRAJ
Sanctiunile sunt:
– avertismentul
– penalizarea de timp
– eliminarea din concurs
Sanctiunile sunt stabilite de catre directorul de concurs, la propunerea oficialilor,dupa consultarea in prealabil a punctului de vedere a sportivului in cauza. Hotararile directorului de concurs sunt definitive. In cazul eliminarii din concurs taxa de participare nu se restituie.
1.CLASAMENT si PENALIZARI DE TIMP
Ca si regula generala competitia SEBIŞ ENDURO CHALLENGE – ETAPA I-a etapa de Campionat national desfasurat pe “ Valea Hurezului” se desfasoara pe baza regulii “cel mai bun timp castiga“. Concurentul care va parcurge intreg traseul de concurs in cea mai scurta perioada de timp, este castigatorul competitiei SEBIŞ ENDURO CHALLENGE – ETAPA I-a etapa de Campionat National desfasurat pe “ Valea Hurezului”.
Vor fi premiate la toate categoriile(Moto ,ATV si Quad) primele 3 (trei) locuri la fiecare clasă la care este atins numărul minim de participanţi.
Penalizari de timp si descalificari:
Descalificarea unui concurent se poate produce in urmatoarele conditii:
– prezenta pe circuitul de concurs inainte de inceperea competitiei si in afara orelor satabilite ca si participare la cursa;
– utilizarea unei forţe externe pentru deplasarea motocicletei (alta decât puterea motorului, forţa fizica a pilotului, gravitaţie, cauze naturale)
– neoprirea in punctul control trecere, sau in oricare alt punct de pe traseu in cazul incare oficialul din acel punct solicita acest lucru.
–taierea sau scurtarea traseului de concurs in mod intentionat in vederea a obtinerii de avantaje in fata concurentilor aflati in fata sa
NOTA: In traseu vor fi distribuiti OFICIALI care noteaza toate nereguile observate( TAIEREA sau SCURTAREA TRASEULUI in mod VOLUNTAR) si care au dreptul de a OPRI sportivul in cazul mai sus amintit
IMPORTANT: Sportivi descoperiti ca au SCURTAT sau TAIAT TRASEUL vor fi DESCALIFICATI
2.CONTESTATII
Eventualele contestatii se vor depune in scris in termen de 30 min. de la afisarea rezultatelor, la secretariatul de concurs, vor fi insotite de contravaloarea a 30 Euro la cursul BNR . Suma va fi returnata daca contestatia este indreptatita.
14.PROTECTIA MEDIULUI
Având in vedere faptul ca concursul SEBIŞ ENDURO CHALLENGE – ETAPA I-a etapa de Campionat National desfasurat pe “Valea Hurezului” se desfasoara in cadru natural, oficialii, prticipantii precum si orice persoana implicata in desfasurarea evenimentului trebuie sa ia masuri astfel incat impactul acestui eveniment asupra mediului inconjurator sa fie minim.
Obligatii:
-lucrarile de intretinere/reparatie a motocicletelor se vor desfasura doar deasupra unei prelate de protectie care sa impiedice scurgerea uleiului/lichid de frana/combustibil/alte lichide in sol. Prelata va fi din material impermeabil si va avea ca dimensiuni minime 160 cm x 100 cm si o grosime de 5-7 mm. Pentru reparatiile de urgenta efectuate pe traseul de concurs concurentii vor lua toate masurile pentru a preveni scurgerea de fluide in sol.
-Pentru colectarea fluidelor uzate organizatorul va asigura in zona parcului moto “VALEA HUREZULUI” recipiente pentru colectarea acestor fluide.
Incalcarea obligatiilor de mai sus se sanctioneaza in prima abatere cu avertisment,urmand ca la urmatoarea abatere concurentul respectiv sa fie sanctionat cu excluderea din competitie.
15.RESPONSABILITATEA PARTICIPANTILOR
Fiecare concurent participa la competitie pe propriul risc. Responsabilitatea civila si penala pentru orice dauna cauzata propriei persoane, altor concurenti, terti sau oricaror bunuri se afla exclusiv in sarcina participantilor.
16.SEMNALIZĂRI
-în traseu cu sageti de indicare de culoare PORTOCALIE care indica sensul de rulare si bandă de culoare GALBENA atarnata din copaci si in zonele de inchidere a drumurilor din afara competitiei sub forma continua.
-în dreptul secţiunii START-SOSIRE cu steaguri de semnalizare.
SEMNIFICAŢIA STEAGURILOR:
-START-SOSIRE: – pătrate alb-negru
-CURSĂ ÎNTRERUPTĂ: – roşu
-IEŞIRE DIN TRASEU pentru comunicări, PENALIZARE/DESCALIFICARE: – negru + nr. de concurs.
–NU DEPASI – albastru
-PERICOL pe TRASEU, REDUCERE VITEZA,DEPASIRE INTERZISA – galben
17. INFORMATII PENTRU INSCRIERI
www.sebisendurochallenge. Zonaenduro.ro
Sau telefonic :
Catalin Mocuta: 0744.56.57.18, 0730.56.57.18
Mail: lionracingteam@yahoo.com
Asociatia Club Sportiv ” LION RACING TEAM ”