in

Mani Gyenes pe 25 la general după 48h Chrono la Dakar 2024

Cea mai dură ediție saudită a Raliului Dakar a inclus o etapă de 48 de ore în Empty Quarter – deșertul Rub’al Khali. Mani Gyenes a obținut al 29-lea timp al probei, terminând cei 625 de  kilometri în 9h 44min 22 sec, și se află pe locul 25 în clasamentul general, cu șase etape înainte  de finiș. 

Pe 11 ianuarie s-a pornit în 48 de ore Chrono, organizatorii alegând să dea startul simultan unui  concurent de la moto și unui concurent de la auto. Au fost 625 de kilometri de parcurs doar în  dune și chott-uri (lacuri secate), cu multe dune sparte, zone cu nisip fin și șapte minibivuacuri  de-a lungul probei. Cu ceva mai mult de o oră înainte de asfințit, concurenții au fost opriți, Mani  Gyenes mergând până la minibivuacul de la kilometrul 428. Fiecare a primit o rație de mâncare,  un cort și un sac de dormit, iar în dimineața zilei de 12 ianuarie și-au reluat cursa către finișul de  la Shubaytah, de unde au fost transportați pe cale aeriană la Riyadh. 13 ianuarie este zi de  pauză, numită așa pentru că este o zi în care nu se concurează, doar se pregătește  echipamentul pentru a doua parte a raliului. Drumul către finișul de pe malul Mării Roșii (19  ianuarie) se reia duminică, 14 ianuarie, cu o etapă de 873 de kilometri care va duce caravana Dakarului la nord de Riyadh, în Al Duwadimi. Din păcate, se va ajunge iarăși în zone cu  temperaturi scăzute – motocicliștii parcurg zeci sau chiar sute de kilometri pentru a ajunge la  startul probei chiar la răsăritul soarelui și în multe zile temperaturile au fost sub 10 grade  Celsius. Mani Gyenes se confruntă de câteva zile cu o răceală, însă asta nu i-a afectat evoluția  din speciala de 625 kilometri.

There is No Event

Emanuel Gyenes (#34 Autonet Motorcycle Team): „48 Chrono a avut o specială foarte grea,  foarte solicitantă, cu multe ore de stat pe motocicletă. Abia am așteptat să ajung în zona unde  m-au oprit organizatorii pentru că simțeam că nu am ritmul potrivit. Pe 12 ianuarie, dimineața, am luat startul la 6:29, când nisipul este tare, și știam că voi avea un ritm bun.  

În această probă am înnoptat într-un bivuac mic, cred că au fost în jur de 26 de motociclete și  20-30 de mașini, iar seara ne-am strâns toți lângă foc. A fost interesant că am stat acolo la  povești cu Sebastien Loeb, cu Carlos Sainz, cu David Castera. A fost un bivuac foarte fain.  Astăzi fac un service mai amplu motocicletei, să o pregătesc pentru a doua săptămână. Sunt  mulțumit de progresul obținut în clasamentul general și sper ca și a doua săptămână să decurgă  bine“.

Emanuel Gyenes – repere din palmares 

  • 2007, prima participare & primul finiș în Raliul Dakar, ultima ediție din Africa;
  • 2011, prima victorie la clasa Maraton (o clasă în care de-a lungul celor două săptămâni de  cursă nu ai voie să schimbi o serie de componente printre care se numără motorul și bascula.  Această clasă nu mai există în prezent); 
  • 2015, a doua victorie la clasa Maraton; 
  • 2020, câștigător la clasa Original by Motul/Malle Moto; 
  • 2021, locul 2 la clasa Original by Motul/Malle Moto, la șapte luni după tripla fractură de la  piciorul drept.