Gyenes, lider la Malle Moto – Original și după etapa a 4-a din cele 12. Dakar 2020

by Mos Paul 0

  • Pe 8 ianuarie s-a concurat în etapa a 4-a, Neom-Al Ula: 676 kilometri, din care 453 kilometri de probă specială.
  • Zilele devin tot mai lungi în Raliul Dakar, unde, pe lângă oboseală, concurenții mai au de înfruntat și temperaturile scăzute. În etapa a 4-a startul s-a dat la o temperatura de sub 10 grade Celsius, iar în etapele 5 și 6 se va porni din bivuac la 3 grade Celsius.
  • 9 ianuarie, etapa a 5-a din totalul de 12 programate în Dakar 2020: 563 kilometri din care 353 kilometri de probă specială. O etapă cu foarte mult nisip în care stâncile vor servi drept reper celor care întâmpină dificultăți în navigație. Vor fi dune, coline și zone cu iarba cămilei.

Etapele a 3-a și a 4-a au fost bune pentru Emanuel Gyenes, sătmăreanul reușind să-și păstreze locul 1 la clasa Malle Moto – Original (unde concurenții nu beneficiază de asistență tehnică și trebuie să se ocupe singuri de pregătirea motocicletei pentru ziua următoare). În etapa de pe 7 ianuarie traseul a mers aproape de granița cu Iordania, iar peisajele, fără îndoială, vor rămâne în memoria concurenților pentru totdeauna. Doar că, odată ajunși în această zonă muntoasă și cu foarte multă piatră, au început să scadă și temperaturile, iar praful a fost la ordinea zilei în ambele etape. În proba specială din 8 ianuarie au rulat în apropierea templelor Regatului Nabatean și peisajul a fost din nou stâncos, amintind parcă de stâncile din Mauritania.

Emanuel Gyenes #44, Autonet Motorcycle Team: „Am ajuns în Al Ula după o etapă foarte lungă. A fost mult praf, iar în a doua parte foarte multă piatră. Din pricina prafului mi-au trebuit 60 de km să pot depăși un quad. Apoi a fost totul bine, am mers în ritmul meu. A fost o zi bună, chiar dacă am căzut pentru prima dată în acest Dakar. Am pus motocicleta pe o parte, însă nu a fost nimic grav și am putut continua.
M-am obișnuit și cu acest sistem în care primim în unele probe speciale roadbookurile înainte de start. Nu este ca atunci când ai timp să te uiți în liniște peste el și să îți scoți tu în evidență ce ai nevoie, însă am mers destul de bine și după cel colorat de organizatori, pe care noi apucăm doar să ne uităm câteva minute, înainte să pornim în proba specială. În acele etape nu avem roadbook din bivuac până la start și mergem după GPS. Din păcate, aici în Arabia Saudită navigația este foarte grea, fiind locuri foarte întinse unde nu sunt repere.
Este foarte frig în acest bivuac din Al Ula. Pornim către startul pe proba specială înainte de șase dimineața și atunci vor fi undeva în jur de 3 grade C, iar maxima din etapa 5-a va fi de 14 grade C, în noaptea din Ha’Il vom avea tot 3 grade C.


Etapa a 5-a duce Raliul Dakar din Al Ula în Ha’Il, caravana pornind către estul Arabiei Saudite. Va fi o zi cu mult nisip, cu dune, stânci presărate din loc în loc și zone în care concurenții vor vedea cum este iarba cămilei în acest deșert. Poate părea banal, însă în zonele în care întâlnești iarba cămilei trebuie să fii foarte atent, pentru că riști foarte ușor să fi aruncat din șa.

Dar ce este iarba cămilei? Aceasta este denumirea generică a ierbii din deșert care crește destul de înaltă, în formă de mănunchiuri și adună la rădăcină foarte mult nisip, care devine foarte dur.
Vineri, 10 ianuarie, se va concura în ultima etapă dinaintea zilei de odihnă din capitala Riyadh. Va fi una 100% în nisip, unde cei care au concurat în Sahara vor fi net avantajați.

Malle Moto – Original, Clasament general după 4 dintre cele 12 etape

  1. Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team 18h 50min 06sec
  2. Florent Vayssade, Team Vayssade Florent + 57min 03sec
  3. Roman Krejci, Ivar CS Team + 1h 26min 51sec



Lets Ride Graphics - Custom Decals