in

Billy Bolt s-a impus in showul urban. Urmeaza 4 zile de off-road cu cod galben de ploi

 Britanicul Billy Bolt a fost cel mai rapid pe traseul care a inclus peste 120 de tone de piatră, zeci de cauciucuri și săritori, dar și un wallride foarte înclinat, care marca finișul traseului. Podiumul clasei Gold a fost completat de sud-africanul Wade Young și de polonezul Taddy Blazusiak. Miercuri este programată prima dintre cele patru zile de off-road și raliul va ajunge în zona Petroșani, bivuacul urmând să fie stabilit în stațiunea Straja.

(c) Attila Szabo

Mii de fani au asistat la tradiționalul Prolog, care marchează începutul raliului și stabilește ordinea de start pentru prima dintre cele patru zile de off-road. La finală, primii care au intrat în scenă au fost riderii clasei Bronze, urmați de cei de la Silver și apoi de mult așteptata clasă Gold, unde cei mai buni piloți din lume au arătat că nimic nu îi poate opri să se dueleze. Concurenții profesioniști, precum Graham Jarvis, Jonny Walker, Alfredo Gomez, Taddy Blazusiak, Wade Young, Manuel Lettenbichler, Mario Roman și Billy Bolt i-au făcut pe fani să aclame la fiecare tură. În final, britanicul, în vârstă de 21 de ani, a fost cel mai rapid și cum a avut opțiunea să aleagă poziția de pe care va porni în prima zi de off-road, a decis să plece al treilea.

 

Red Bull Romaniacs (c) Mihai Stetcu

”Am avut un start bun și apoi am condus întreaga cursă. Am încercat să fac cât mai puține greșeli posibil. A fost un public extraordinar astăzi. Abia auzeai motorul de uralele fanilor! ”Billy Bolt

Wade Young a urcat pentru prima dată pe podium în cadrul showului urban și obiectivul său pentru ediția de anul acesta este un loc în primii doi și la finalul raliului.

Red Bull Romaniacs (c) Mihai Stetcu

”Mă bucur pentru acest loc doi, îmi propusesem un loc cinci. Prima zi de off-road va fi una foarte grea. Avem de parcurs aproximativ 200 de km și se pare că va ploua destul de mult.”Wade Young

Taddy Blazusiak a concurat la Red Bull Romaniacs în urmă cu opt ani, iar acum, după ce a decis să revină în activitatea competițională, și-a inclus în program și cel mai dificil raliu hard enduro din lume. O legendă în enduro, riderul polonez nu are încă un podium în România, iar acest lucru l-a motivat să revină în Carpați.

Red Bull Romaniacs (c) Mihai Stetcu

”Mă bucur că m-am întors la Red Bull Romaniacs, sunt mulțumit cu locul trei de la Prolog. A fost un traseu dur, în care am depus mult efort, însă am făcut câteva greșeli, care în final, m-au costat. Sunt 15 minute și pare ușor din exterior, dar pe motocicletă este mult de muncă. Voi porni primul pe traseu miercuri și mă motivează acest lucru” – Taddy Blazusiak

Jonny Walker și Graham Jarvis, britanicii pe care toată lumea îi vede ca principali candidați la victoria din acest an, au terminat Prologul pe locul cinci, respectiv șapte.

(c) Predrag Vuckovic

Cel mai rapid rider român de la Gold a fost Norbert Jozsa, care s-a clasat pe poziția a 12-a. Emanuel Gyenes a avut al patrulea timp la clasa Silver și are ca obiectiv încă un podium. Aceasta este a 15-a ediție pentru sătmăreanul cel care deține și recordul de raliuri încheiate, 14 din tot atâtea posibile. La clasa Silver concurează și Sergiu Grecu, una dintre speranțele hard enduroului românesc. Riderul în vârstă de doar 16 ani a avut al 14-lea timp la prolog.

(c) Federatia Romana de Motociclism

”A fost un traseu solicitant, ca în fiecare an. Mă bucur că au venit atât de mulți oameni să ne încurajeze și că nu a plouat în timpul finalei. Urmează patru zile grele în care cred că vom avea un traseu de care să ne aducem aminte. Este cel de al 15-lea Red Bull Romaniacs și sunt sigur că track managerii ne-au pregătit multe surprize.” – Mani Gyenes

Red Bull Romaniacs (c) Mihai Stetcu

Zilele de off-road

Red Bull Romaniacs își sărbătorește anul acesta cea de-a 15-a aniversare, iar odată cu asta crește și nivelul… Raliul va explora o zonă complet nouă în zilele 2 și 3 de off-road, traseul ajungând la unele dintre cele mai înalte altitudini din istoria competiției. Cu alte cuvinte, vor fi urcări și coborâri nebunesc de lungi, care le vor aminti riderilor de expresia „abrupt în stilul Red Bull Romaniacs”. Pentru a ajunge în această regiune, din apropierea zonei miniere Petroșani, raliul se va întoarce la rădăcinile formate în primii ani și va avea două bivuacuri în afara Sibiului, respectiv în stațiunea Straja.

De la altitudini înalte, traseul îi va duce pe concurenți, literalmente, în subteran. Într-un „Enduro Urban Warfare”, (un război enduro urban), riderii vor rula prin clădiri și în subteran, testându-și astfel limitele fizice și tehnice. Secțiuni precum „Goat Gully” și „Slalom paralel” vor fi zone unde piloții vor fi puși la încercare atât din punct de vedere fizic, cât și mental și unde plutonul se va tria. Vor fi zone în care raliul nu a mai ajuns până acum, se va rula pe drumeaguri abandonate și în locuri care au aparținut odinioară industriei miniere. În traseul din acest an sunt incluse și secțiuni istorice din prima ediție a raliului, iar una dintre ele este faimoasa Ziggy Zaggy. Această secțiune va ilustra modul în care a evoluat sportul în ultimii 15 ani – acum concurenții o parcurg fără să aibă nevoie de ajutor.

Distanțele maxime ale traseelor variază în fiecare zi între 100 și 220 km, iar timpul petrecut în șa este estimat între 5 și 11 ore. Prima zi de off-road îi va stoarce deja pe rideri, pentru că este una foarte lungă.

Miercuri, 25 iulie, în prima zi de off-road, piloții sunt la micul dejun începând cu ora 4 dimineața, startul primului concurent de la clasa Gold se dă la 06:00 AM și ploaia îngreunează foarte mult traseul din munți. Cei mai rapizi vor ajunge în stațiunea Straja la prânz și probabil mulți vor fi scoși de pe traseu la al optulea punct de control orar pentru a nu îi prinde noapte în pădure.

Ediția din 2018 a celui mai dur raliu hard enduro din lume se va încheia sâmbătă, 28 iulie cu finișul de pe dealul Gușterița de lângă Sibiu. Primii concurenți vor ajunge la sosire în jurul orei 11:30 și vor încerca să ajungă în vârful celei mai înclinate urcări din raliu.